سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرویس ادارات و شرکتها: گامی نوین در جهت بهبود خدمات سازمانی

سرویس ایاب و ذهاب چیست؟ و شرایط استفاده از آن

سرویس ایاب و ذهاب یکی از تسهیلاتی است که ‌شرکت‌ها، کارخانه‌جات، ادارات، مدارس و... برای نیازهای حمل و نقلی خود استفاده می کنند. علاوه بر این افراد عادی نیز برای برخی نیازها مانند سرویس ایاب و ذهاب برای مراسم خاکسپاری یا دیگر مراسمات از این خدمت بهره می گیرند. سرویس ایاب و ذهاب همانطور که از اسم آن پیداست وظیفه دارد مسافر یا مسافران خود را از مبدا سوار کند، در نهایت ایمنی و سلامت به مقصد برساند و احتمالا آن‌ها را به مبدا باز گرداند.

یکی دیگر از مزایای سرویس‌های ایاب و ذهاب، نظم دهی به ورود و خروج کارکنان یا دانش آموزان است. از آن جا که هر مجموعه‌ای زمان مشخصی را برای ورود و خروج در نظر می گیرد، سرویس‌ها این ورود و خروج را ساماندهی می کند.

شرکت‌ها و سازمان‌هایی وجود دارند که خدمات سرویس‌های ایاب و ذهاب را ارائه می دهند و درخواست کنندگان این خدمات می بایست نهایت دقت را در تنظیم قرارداد داشته باشند. از آن جا که شرکت‌های خدمات دهنده سرویس ایاب و ذهاب، پیمانکار محسوب می شوند، طبیعی است که همکاری با آنان نیازمند قرارداد پیمانکاری می باشد.

نکاتی در رابطه با تنظیم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب

الف. به جهت رعایت ایمنی، بهتر است اعتبار شرکت پیمانکار و مدارک هویتی رانندگان از جمله گواهی‌نامه و مدارک اتومبیل مورد ارزیابی قرار بگیرند.

ب.تعداد و نوع اتومبیل مورد نظر برای سرویس‌ها را به درستی مشخص کنید تا در قرارداد به طور دقیق درج شود.

ت.در قرارداد مشخصات راننده یا رانندگان را نیز ذکر کنید و مشخص کنید در صورت در دسترس نبودن رانندگان چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

ت.خسارات و جرائم احتمالی که در حین سرویس‌ها ممکن است به اتومبیل وارد شود، کاملا به عهده پیمانکار بوده و مسئولیتی متوجه کارفرما نیست.

ث. کارفرما باید دقت داشته باشد در صورت تغییر آدرس یا تعداد نفرات موظف است اطلاع رسانی به موقع به پیمانکار داشته باشد و پیمانکار نیز می تواند مبلغ بیشتری در خواست کند.

سرویس شرکت­‌ها و سازمان­‌ها و اداره‌­جات

امروزه بسیاری از کارفرمان برای جا­به ­جایی کارکنان،کارمندان و پرسنل خود از سرویس شرکت­‌ها و سازمان­‌ها و اداره­‌جات استفاده می­کنند. زیرا نظم و نظام حضور به موقع کارمندان در محل کار از جمله ضروری­ترین اصول اولیه ادارات و شرکت­‌ها محسوب می­شود و سرویس‌­های حمل­‌ و ­نقل نقش بسیار مهمی در این امر ایفا می­کند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب نحوه کرایه سرویس شرکت­‌ها و سازمان‌­ها و اداره­ ‌جات و نکات مرتبط با آن را مورد بررسی قرار بدهیم.

نحوه ثبت درخواست برای استفاده از خدمات سرویس شرکت‌ها و سازمان‌­ها و اداره‌جات

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره سرویس سازمان‌ها و شرکت‌ها، خدمات خود را به صورت روزانه، هفتگی ماهیانه و سالانه و به وسیله خودروهای متعددی نظیر خودروهای درجه یک سواری، تاکسی­‌ها، میدل باس­‌ها، اتوبوس‌­ها و ... ارائه می­دهند. به صورت معمول از خودروهای سواری بیشتر به عنوان سرویس ایاب ­وذهاب مدیران استفاده می­شود و از مابقی سرویس شرکت­‌ها و سازمان­‌ها و اداره­‌جات برای حمل­ و­نقل و جابه ­جایی پرسنل و کارمندان استفاده می­شوند.

به این صورت که اگر تعداد پرسنل و کارمندان یک شرکت 10 تا 14 نفر باشد، از خودروهای ون استفاده می‌شود و برای جابه ­جایی 14 الی 21 نفر از پرسنل، مینی‌بوس‌ها انتخاب می‌شوند. اما در صورتی که تعداد پرسنل 30 تا 44 نفر باشد، انتخاب خودروهای میدل­ باس و اتوبوس به عنوان گزینه مناسب‌­تری خواهد بود.

متقاضیان برای استفاده از خدمات سرویس شرکت‌ها و سازمان‌ها و اداره­‌جات در ابتدا باید متناسب با تعداد پرسنل و کارمندان خود، خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. بعد از آن نیز اطلاعات مورد نیاز برای کرایه خودرو را به صورت مکتوب شده از طریق ایمیل، پیامک و دیگر راه­‌های ارتباطی نظیر تلگرام، واتساپ و ... در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات حمل ­و­نقل عمومی قرار بدهد.